Али Аксьоз – Hurriyet юни/2014

Али Аксьоз – Кенан от Medcezir привлича вниманието и на мъже и на жени. Хюлия Авшар казва: „Не Къванч, не Кенан. Моят фаворит е Али!“ Журналистите го обявиха за ново поколение звезда. Добре, наистина кой е той? Актьорът ни разкри за себе си неща, които не знаем. „Никога не съм бягал от насилието.“  

Имам проблем с контрола на гнева си
Има много хора, които не знаят моето образование и моят живот и заради това приемам, че физиката ми излиза на преден план. Надявам се, че с времето ще се заинтересуват и от възгледите ми за света. В гимназията бях слаб, висок с очила с кръгли рамки. Сега изглеждам и се чувствам по-добре. Имам мъжествена и твърда страна. Преди бях скандалджия, сега се опитвам да контролирам тази си страна. Правя усилия за да контролирам гнева си. Никога не съм бягал от насилието. Имам и тъмна страна. Докато бях тормозен от хулиганите на класа, се превърнах в един такъв хулиган.

ali-aksoz-me-094315IT

Гейовете обичат мъжествеността ми
Не искам винаги да си остана с поддържащи роли. И много ме радва това, че една актриса като Хюлия Авшар е на едно мнение с мен. В тази професия искам да отправям послания към зрителите от всички възрасти. И без това в сериала покрай ролята съм в някаква ниша, която привлича вниманието и на млади и на зрели жени. Гейовете ми се струва, че харесват мъжествената ми страна. Това, че те ме харесват ме прави горд. Уважавам сексуалната ориентация на всеки и не се отнасям към хората според това каква е тя.

3

В любовта няма правила
Първата си любов изживях на 8 години. Но не си я спомням много добре, което значи, че не е оставила дълбоки следи. Сигурно има истинска любов, но според мен е точно душевно заболяване. Някои търсят тази любов цял живот и не я намират. Други не я виждат, когато е пред очите им. В сериала съм с жена много по-голяма от мен. Любовта не се изживява по правила. Идва такава, каквато е. Затова аз не казвам думи от рода на: „В тази никога няма да се влюбя.“ И в младите момичета търся зрялост. Не харесвам лигави и държащи се по детински хора. Обичам силни жени, които имат цел в живота.

При докторантурата първо забелязаха физиката ми
От Тракия сме. Баща ми е очен лекар, а майка ми е кожен лекар. Роден съм в Татван, защото родителите ми са били там по работа. Дойдох в Истанбул да уча „Медии и комуникации“ в Bilgi Üniversitesi. Започнах да пиша статии за различни списания. Падах си по приключенията – взимах картата, забивах пръст на някое място и отивах там. После взимах химикала и почвах да пиша преживяванията си. Хората винаги са ме впечатлявали и поради тази причина завърших Социална антропология в Yeditepe Üniversitesi. При защитата на първата си докторантура видях, че научния подход е на второ място. Първо въздействам с  физиката си. На следващия ден взех два куфара и заминах за Ню Йорк и наех една къща. Писах в блогове и изобщо в интернет сайтове. Сега в Турция правя докторат по „Медии и телевизия“ и пиша роман.

1

Станах ъндърграунд
От малък получавам покани за роли, но не исках. Много обичам да пиша. Когато бях малък направих един сайт „Lost Library“. Сайта имаше за цел да вдъхнови хората да пишат и да мислят. Много награди спечелих. Станах ъндърграунд.

Не съм груб човек
Стар приятел съм с музиканта Бурхан Очал. Той казва: „Напиши нещо хубаво, че да играем двамата.“ Записах се в една агенция. Сега играя Кенан в Medcezir. Намирам в Кенан някои неща от мен. Но в реалния живот не съм груб човек. Заради Medcezir по улиците много непознати хора се държат с мен като с човек, когото познават отдавна и това много ми харесва.

Превод: Ани