Лейля Лидия-Milliyet/11-2015

Бившата красавица на Турция Лейля Лидия Туутлу, която се включи в сериала „Любов под наем“, започна да изживява силните емоции във филма „Delibal“. За излизащият на екран на 25 декември филм, Туутлу казва: „Сцените бяха толкова натоварени, че имаше нощи, в които дори не можех да заспя.“

Оставихте отпечатък с ролята си на Из в „Любов под наем“. Очаквахте ли този образ да излезе така на преден план?

Когато отидох на среща с Ortaks Yapım, ми разказаха за Из. Развълнува ме това, че досега не съм играла такъв пълен с енергия и щур образ. Исках да й вдъхна живот. Предполагах, че за нуждите на историята за известно време ще излезе на преден план, че хората могат да се заинтригуват и да реагират, но чак толкова дори и аз не очаквах.

Предимство ли е да се включите на по-късен етап в най-гледания сериал в Турция?

Когато един проект е много гледан, означава, че трябва да се положат съответните усилия и труд. Това всъщност е и мотивацията в тази работа. Преди никога не съм била гост актьор. Участието в един много следен и харесван сериал, независимо дали като гост актьор или като постоянен такъв, поддържа мотивацията на високо ниво.

В сериала има много млади актриси? Как комуникирате на сета?

По принцип съм предубедена, когато работя с жени. Това го казвам открито. Но тук нямах никакъв проблем. Точно обратното, чувствах сякаш сме работили дълго време заедно.

Почитателите на Йомер и Дефне реагират (относно Из) в социалните мрежи. Влияят ли ви коментарите?

Нямам възможност да прочета всички коментари, защото са твърде много. Разбира се, че обидните коментари не са приятни и не могат да се приемат. Защото това е една история и аз играя роля, точно като другите роли, които съм изиграла преди това…

Приличате ли си с Из?

Тъй като все аз изпълнявам тези роли, разбира се малко или много си приличаме. Например Из прилича на мен по това, че се интересува от изкуство, непредубедена е, приятелски настроена и не се влияе много от мнението на другите. Из е в мир със себе си и аз съм такава.

„Не ми е трудно да плача“

delibal-0-3 (3)

Как минаха снимките на толкова коментираният след трейлъра „Delibal“?

Снимките бяха през август в Истанбул. Беше много хубаво и забавно. Имаше моменти, в които много се смеехме и забавлявахме с екипа. От друга страна историята е наситена със силни емоции. В някои дни сцените бяха толкова натоварени, че имаше нощи, в които дори не можех да заспя. Бих могла да кажа, че зрителите ги очаква един много хубав филм, който за дълго време не ще могат да забравят.

Бихте ли разказали за ролята си във филма?

Фюсун е републиканец, по-малката от двете дъщери на семейство от средната класа. Тя е приятелски настроена, с хубав характер, умна, перфекционист и обича да планира. Целта в живота й е да завърши училище с отличие. По-точно това са очакванията на семейството й. След като приключи училище, от една страна преподава английски език на социално слаби, а от друга – работи в кафене, за да си изкара джобни пари. Толкова заета студентка е, че изобщо не е имала гадже. В университета се запознава с първата си любов Баръш. С тази връзка Фюсун започва да опознава и разбира себе си. За първи път си задава въпроси за живота си и намира сили в себе си, за да се противопостави на семейството си. Всичко, което не е правила до този момент, го прави с Баръш. Но от друга страна, се бои от новите чувства, които изживява.

Как беше работата с Чаатай Улусой?

Преди това не познавахме с Чаатай. По време на подготовката се запознахме и постигнахме добър синхрон.

delibal-0-3 (4).jpg

Има много сцени, в които плачете. Затруднихте ли се?

Сама плача в тези сцени, без чужда помощ. Не се затруднявам, но след определено време се уморявам. В „Karadayı“ непрекъснато плачех. По едно време, когато ме разпознаваха на улицата, ми казваха: „Вие ли сте това момиче, което непрекъснато плаче, нали? Много ни е мъчно за вас.“

Заради филма ли си скъсихте косата?

Да, заради филма я скъсих. Ставаше въпрос за една промяна в героинята, която играя в историята. Промяната на прическата е това, което показва по най-добрия начин промяната в емоционалното състояние на жените. Когато режисьорът каза: „Да ти скъсим ли малко косата“ и аз веднага се съгласих. Каквото изисква ролята ми, ще го направя. Постоянно да изглеждаш по един и същи начин е скучно и не ми се струва убедително.

„Мис Турция е подарък в живота ми“

delibal-0 (16).jpg

Как повлия на живота ви това, че станахте първа в конкурса Мис Турция?

За мен беше шанс да стана първа на конкурса Мис Турция. Гледам на това като на подарък в живота ми. Без да съм го мислила, благодарение на участието ми в един конкурс получих предложение за роля и след преживения опит това стана професията, която исках да упражнявам в живота си оттук нататък.

Вярвате ли, че да бъдеш красив на е крана, е предимство?

Може и да е предимство, защото хората получават удоволствие, когато гледат красиви хора. Но от друга страна има и ситуации, в които е недостатък. Например, може би ще получите голямо удоволствие от това да изиграете някоя много искана роля, но да я изпуснете, защото не отговаряте на нейните физически характеристики.

Как поддържате формата си?

Играя пилатес и йога. Опитвам се да пия много, много вода през деня. Обръщам голямо внимание на здравето на кожата си. От време на време си правя процедури, но най-важното – вечер преди да си легна задължително почиствам лицето си.

Превод: Рени