Батухан Екси – bugun.com.tr / юли 2015

Искам роли, които ме затрудняват

Батухан Екси, за който се заговори след ролята му на Дорук в “Medcezir”, сега се появява пред нас като влюбеното момче Еге в „Yaz’ın Öyküsü”.

Екси, който е в началото на кариерата си казва: „Целта ми е хората да кажат, че съм стигнал до мястото на което съм, с много труд и пот.”

001

ЩЯХ ДА СТАНА ГЕНЕН ИНЖЕНЕР

Запознахме се с теб като Дорук в „Medcezir”. Как започна актьорската ти история?

В 4-ти клас в началното училище имах голямо желание да уча биология. В този период много бях впечатлен от човешката анатомия. Исках да уча генетика. Когато се явявах на изпита претърпях една злополука и не можах да го издържа. Или шях да си играя с гените или щях да играя със себе си. Не можах да си играя с гените, но реших да играя различни характери.

Взимал ли си уроци по актьорско майсторство?

За това направих всичко, каквото трябва. Започнах в академията на Вахиде Перчин. Тя ми казваше: „За тази работа задължително отидете и в университет, участвайте във всички възможни work-shop-ове, научете от всеки, каквото можете.“ Влезнах в Beykent Üniversitesi.

НЕ ПОЕМАМ РИСКОВЕ

Как започна да се снимаш в сериали?

Първата ми работа беше в „İntikam”, но ролята ми не беше голяма. Втората ми роля беше на Дорук в „Medcezir”, тя беше малко по-голяма. С ролята на Еге в „Yaz’ın Öyküsü” продължавам кариерата си. Аз съм човек, който не поема рискове. Ако правя крачка към нещо, трябва задължително да знам каква ще е следващата. Не обичам да поемам рискове. Правя правилните крачки, защото обмислям всяка стъпка и се консултирам.

Веднага след финала на Medcezir, сте на нов сет. Не е ли малко трудно?

В четвъртък финиширах снимките на Medcezir като Дорук, в събота бях на сета като Еге. Преди Yaz’ın Öyküsü имаше друг проект, който бях приел. Но от момента в който прочетох сценария на Yaz’ın Öyküsü вече си представих всичко. Със сигурност исках тази работа.

000

НЕ ИСКАМ ДА ИГРАЯ НАИЗУСТ

Какво те впечатли в Еге?

Еге е характер върху който трябва да помислиш, да го проучиш. Не е герой, който просто може да излезеш и да изиграеш. Исках роли, които да ме затрудняват. Не исках да наизустя текста и да го изиграя. „Yaz’ın Öyküsü“ е различен от младежките и летните сериали. За мен е работа поне за един сезон. И вярвам, че ще продължи през есенния сезон. Подкрепих се за ролята. За мен в актьорството е много важно да наблюдаваш.  Подготвих се за ролята като гледах и се учех от хората, които от самото начало са мои идоли. Подготвих се като към тяхната работа, добавих моето отношение. Работя с Юмит Чърак.

НАПРЕДВАМ ПО ПЪТЯ, КОЙТО ИСКАМ

Вече заехте място сред младото поколение известни актьори. Славата отразява ли се на личния Ви живот?

В началото ми беше много странно. Когато ми казваха: „Да се снимаме ли заедно?“, питах: „Защо?“. Но вече свикнах и много ми харесва. Този човек иска да се снима с теб, защото те харесва, защото те уважава.
Най-много се радвам, че спечелих уважение. Много започна да ми харесва това, че непознати хора те уважават и се държат с теб все едно си някой от тяхното семейство. Защото винаги съм искал това. И се движа по този път.

002

ДА КАЖАТ, ЧЕ ЗАСЛУЖАВАМ МЯСТОТО НА КОЕТО СЕ НАМИРАМ

Какви са целите ти в актьорството?

Да стигна до най-доброто място, до което мога да стигна. Защото в тази работа ученето и получаването на удовлетворение нямат край. Моята цел е тази – когато постигна нещо, хората да кажат: „Това момче стигна заслужено до тук с труд и пот.“ Това е моята цел и затова наистина много работя. Защото една от най-добрите платформи в които можеш да покажеш себе си и таланта си на актьор е киното.

„Ученето няма край и в тази професия трябва непрекъснато да се усъвършенстваш.“ Дори актьори като Лиъм Нийсън и Робърт Дауни Джуниър все още взимат уроци.

ЗА МЕСЕЦ И ПОЛОВИНА СВАЛИХ 10 КИЛОГРАМА.

Какво правиш, когато си извън сета?

Обикновено имам сет. Когато нямам, работя с Юмит Чърак (преподавател по актьорско майсторство). Ако не правя нито едно от двете, излизам с приятели, плувам. Отивам в спортната зала и тренирам. Освен това обикалям с мотора си. Или съм си вкъщи. Аз съм човек-домошар.

Преди имах голямо желание да се занимавам с културизъм, после обаче разбрах, че за професията си нямам нужда от това. За „Yaz’ın Öyküsü“ свалих 10 кг за един месец.

Като всеки мъж и аз съм болен по автомобилите, но чакането в трафика много ме напряга. Затова ползвам мотор.

Превод: Ани