Лейля-Hürriyet/12-2015

Какво е според теб любовта?

Химия между двама души, страст, това да желаеш другия. Не мисля, че продължава много дълго. Най-много две години.

 Ти разби тезата, че любовта трае три години?

Не съм чувала това твърдение. Мисля, че е хубаво, когато любовта може да се превърне в приятелство и обич.

 Във филма се казва, че любовта боли. Болка ли е любовта?

Без болка няма да е любов.

567d05e1c03c0e5da066a1f6.jpg

Имала ли си трудна любов?

Имала съм такива периоди. Невъзможни любови, когато много съм се привързвала към човека, когото обичам. Но вече не търся такива неща във връзките си.

 Странно е да се чуе това от една мис Турция?

Не съм имала много връзки. Нося в себе си малко меланхолия, сантименталност. Много се привързвам. Обичам лудата любов, когато си тотално отнесен, когато летиш във въздуха. Затова и открих много неща от себе си във филма.

 Има ли сега в живота ти такава всепоглъщаща любов?

Не точно такава, но в живота ми има човек, когото чувствам като свой най-добър приятел. Не желая да казвам кой е той. Не обичам да говоря много за себе си.

 Спомняш ли си първата любов?

Бях в гимназията. Запознаха ни наши приятели. Но когато човек расте, възгледите му се променят и пътищата на хората се разделят.

 Да поговорим за любовните сцени във филма. Чаатай каза, че изпитва неудобство в сцените, в които трябва да се целува.

Чаатай е казал това в началото на кариерата си. Не знам защо го представиха като нещо ново. И вие ще признаете, че секс сцените, целувките са по-трудни от другите сцени. А за една жена са още по-трудни. В този филм за пръв път снимах секс сцена. Когато прочетох сценария, си казах „Как ще снимам това?“. Не е ли съвсем нормално да ми минат такива мисли през главата, според Вас?

567d05e0c03c0e5da066a1de

Как заснехте тази сцена?

Всъщност сцената не е нещо прекалено откровено. Преди началото режисьорът поговори с мен и ме успокои. Много добре беше решил кое как ще се снима и затова знаех, че мога да му имам доверие. По време на снимките останаха само хората, които бяха необходими, всички други трябваше да излязат навън. Спомням си, че в онзи ден от дългото напрежение и притеснение ме болеше корема. Ние сме актьори и сме длъжни да правим това, което филмовата история налага. В този филм се опитахме да покажем една страстна любов, така че тези сцени са наложителни.

Има актьори ,които казват „Наистина правихме секс“ за такива сцени.

Не мога да коментирам какво е казал някой друг. Нашата сцена е фикция, симулация. Питат ме, например, дали съм почувствала нещо. Много се ядосвам на такива въпроси. Може ли да изпиташ нещо, когато около теб има толкова много хора и си под напрежение.

Ядосваш ли се, че се говори повече за тези сцени, отколкото за самия филм?

Не. Още когато прочетох сценария, знаех, че ще има сцени, които ще събудят любопитство и за които ще се говори. Това не ме дразни.

Първо си участвала в Best Model, после в конкурс за красота. Това част от опитите ти да станеш известна ли бяха?

Точно обратното. Бях много затворено дете. На 15 години участвах в Best Model. По онова време исках да бъда модел. Може би беше свързано с тийнейджърския ми период. Хората около мен ми казваха: „Ти си висока, много си хубава, възползвай се от това.“ Бях избрана за най-обещаваш модел. На 18 години участвах в Мис Турция. Дотогава бях убедена, че такива състезания се печелят само с връзки. Затова в началото не желаех да участвам, но в последния ден се записах, участвах и станах мис Турция.

567d05e1c03c0e5da066a1ef.jpg

Учила си музика в Консерваторията.

На 11 години, отделно от училището, ходех в Консерваторията да уча цигулка, пиано и солфеж. После по свое желание се отказах. Когато спечелих мис Турция, получих предложение за водеща на телевизионна програма. След това дойде предложение за главната роля в сериала ‘Es Es’. Исках да опитам и забелязах, че се чувствам много добре на снимачната площадка.

 Красотата няма ли значение за успеха ти?

Красотата със сигурност е важна. Зрителите обичат да гледат красиви хора. В актьорската професия красотата и шансът са фактор за успеха. Ако сте и талантлив, става идеално.

 Всичко изглежда прекрасно. Добро образование, първа в конкурс за красота, снимаш се с красавци. Всичко ли в живота ти е розово?

Всеки си има своите травми. Бях много малка, когато родителите ми се разделиха и трудно приех това.

 Кой е първият спомен от детството ти?

В Берлин съм. В малък апартамент. Виждам едно щастливо семейство… Майка ми е германка, юрист по професия. Баща ми е турчин. Той е инженер. Татко заминава за Берлин, за да учи в университет. На работа се запознават с майка ми. До шестгодишна и аз живеех в Берлин.

 Какво е да израснеш сред две различни култури?

Живееш непрекъснато с вътрешен конфликт. Чувстваш се чужденец. Като малка се чувствах като извънземно. Не знаех как да реагирам, какво да правя. Първо научих немски, но баща ми говореше с мен на турски. А когато се върнах в Турция, майка ми винаги говореше с мен на немски.

 567d05e1c03c0e5da066a202.jpg

 5 неща, които не знаем за Лейла

  •  Обичам фантастика. Любимите ми филми от този жанр са ‘Interstellar’ и ‘Contact’
  •  „Малкият принц“ е една от книгите, променили живота ми.
  • Мразя банани, не понасям дори мириса им.
  •  Второто ми име Лидия идва от лидите, индогермански народ, живял през 7 век на територия, наречена Лидия в западна Мала Азия. Името се среща в Германия.
  •  Нямам никакви пластични корекции, дори и на носа, както си мислят някои.

Превод: varna_2