Арас Булут Ийнемли – Hurriyet 04/2017

Арас Булут Ийнемли отговори на въпросите на Дженгиз Семерджиолу.

С Арас Булут Ийнемли, който влезе в сърцата ни с “Времето лети”, доказа таланта си във “Великолепният век” и сега стъпи на върха на кариерата си с “Вътре”, разговаряме за това кога е взел за пръв път оръжие в ръката си, как си е счупил ръката по време на снимки, как е станал лице на DeFacto, за връзката му с Биге Йонал, даже за това той или Чаатай Улусой е по-добър на полигона за стрелба.

58e8ae7b7152d83560e756a4

Когато прочете за първи път историята на “Вътре”, предполагаше ли, че ще има такъв успех?

Всъщност това, което ме привлече беше цялостта на сценария. Има много добра математика в него. За 7-8 години в този сектор се научих да виждам логиката в сценария. Усещах, че ще е успешен, но си нямах и идея, че ще има такъв висок рейтинг. Много обикнах героя, който играя и рейтинга беше черешката на тортата. Приятно е, когато играеш в нещо, което се гледа. Но всъщност и да не се гледаше толкова, няма проблем. Изпитвам удоволствие, докато играя ролята на Мерт. Носи ми радост. Ако се концентрираш върху работата си независимо от всичко, успеха така или иначе идва.

Като погледна ролите, които си играл до сега, ми се струва, че тази роля сякаш ти доставя най-голямо удоволствие.

Така е, но това се дължи на героя. Животът на този мъж е една борба. Абсолютно сам е. В това няма проблем, човек все пак се ражда сам, но той носи толкова рани в себе си, че… От друга страна трябва да оцелее и да се бори. Мерт няма нито майка, нито баща. Води битка за идентичността си, но я води с ирония. Заради това винаги се закача със Сарп.

В сериала има актьори от младото и от старото поколение…

Наистина е така. И историята като е хубава, се получи добра работа. И режисьора ни, учителя Улуч (Байрактар) има голям принос за това. Снимаме сериала много спокойно, приятно и с удоволствие.

Кога Мерт ще научи, че Сарп му е брат?

Хоп и да кажа ли? Приготви се! Наистина и ние не знаем. Със сигурност ще научи, но не знам кога. Знам само една серия напред.

Според мен ще научат не на финала, а преди това.

Имаме идея за това, но не мога да кажа.

Какво е чувството да играеш с имена като Уур Юджел, Четин Текиндор, Мустафа Уурлу? Научаваш ли по нещо всеки път?

Чувството е много странно. Откак съм в сериала повтарям едно и също – никакъв рейтинг и никакви материални неща не могат да ти дадат щастието да играеш с Четин Текиндор. Чувства се голям късметлия. С батко Уур имахме само една сцена. В следващите епизоди ще имаме още няколко. Неговото влизане в сериала е голямо събитие. Добави още по-голяма стойност на сериала. Ролята му е много силна. Гордея се, че играя с него. Батко Мустафа е по-млад от Четин с 10 години. Затова с него сме повече като братя. Той е най-естествения и забавен човек, когото познавам. Много ни забавлява на сета.

Чаатай е млад и красив и ти си такъв. Интереса на зрителите поражда ли някакво съперничество между вас?

Колкото повече Чаатай е добър и успешен, толкова ще е по-добър и успешен сериала.. Колкото повече аз си върша добре работата и съм успешен, толкова повече този проект ще има успех. Спойката между нас се получи, защото се подкрепяме един друг. Аз никога не съм гледал на тази работа като на съревнование. Отвън на пръв поглед може да изглежда така, но ние работим в екип.

КОНКУРЕНЦИЯТА ПОВИШАВА КАЧЕСТВОТО

Стана лице на DeFacto. Кой снима рекламата?

Работихме с Али Демирел. Режисьора искаше да се получи една много снобарска и куул реклама. И аз станах това, което виждате на рекламата. Много хубаво снимахме.

Преди това имал ли си такава рекламна кампания?

Не. Но честно казано очаквах. Исках да направя нещо хубаво. Това е първата ми реклама и затова е много важна.

В последно време има голяма конкуренция в рекламите на дънки. Например и Къванч Татлъту снима нова реклама…

Конкуренцията повишава качеството. Ще те питам нещо. Ти от кой отбор си?

От Галатасарай, защо?

Ако ги няма Фенербахче, какво са Галатасарай? Аз съм от Бешикташ. Във филма “Rush” се казва: “твоят най-добър приятел е конкуренцията.“ Ако го няма конкурента и ти ще изчезнеш. Не го казвам за хората и марките. И след 5 години пак така ще мисля. Според мен конкуренцията е нещото, което повишава качеството. Не съм много по търговската част и затова не знам как се случват нещата там. Но от емоционална и метафорична гледна точка така мисля.

Рекламата е нещо съвсем различно. Когато станеш лице на дадена марка се идентифицираш с нея. Ако получиш други предложения, ще ги приемеш ли?

Не. Да си професионалист е нещо ценно. Когато трябва да можеш да казваш не, или вместо не, да можеш да кажеш да. Затова когато нещо ми идва отвътре, го правя. Но когато е нужно трябва да казвам и не.

58e8ae7b7152d83560e756a8

АЗ СЪМ И ВУЙЧО И ЧИЧО

В реалния си живот можеш ли да казваш “не”?

В последните 3-4 години се научих да отказвам. Преди това беше време и имаше хора, на които не можех да кажа “не”. Например семейството ми. Сега вече, ако мама ми се обади и ме извика у тях, а аз имам сет на другия ден и казвам, че не мога да отида, защото имам сет рано сутринта. Преди не можех да и откажа. Но и майка ми вече разбира. В края на краищата е майка и иска най-доброто за мен.

Силни ли са връзките ти със семейството?

Много. За мен са много важни и ценни. Имам по-голям брат и по-голяма сестра. Сестра ми беше певица, но от 5-6 години не работи това. Имам племенник, с него се занимава. И брат ми е актьор. Има едно дете. Аз съм и вуйчо и чичо.

НЕ МОГА ЕДНОВРЕМЕННО ДА СНИМАМ СЕРИАЛ И ДА ИГРАЯ В ТЕАТЪРА

Имаш ли театрален или филмов проект?

Получавам покани за филми, но засега няма нищо сигурно. Работя по сериала 5-6 дни в седмицата. В този момент не мисля, че съм способен да снимам сериал и да правя театър.Ако ще играя в театъра искам да посветя цялото си време на това.

Сигурно не ти остава много свободно време, но ако имаш такова, какво правиш?

Стрелбата ми дойде добре. Обичам да ходя в гората. Напоследък си падам по къмпирането. Няколко пъти ходих на къмпинг в околностите на Истанбул. Мисля в скоро време да отида някъде на палатка. Освен това драскам някакви неща.

В НЯКОИ СЦЕНИ ОТ “ВЪТРЕ” УСЕЩАМ, ЧЕ ВЪВ “ВРЕМЕТО ЛЕТИ” СЪМ ИГРАЛ ПО-ЗЛЕ.

Във “Времето лети” много внимание привлякоха мимиките и жестовете ти в сцените, когато си беше изгубил паметта. Казваха, че си актьор, който умее да предава чувства с мимики. Съгласен ли си с това?

Аз съм човек, който се опитва да разбере същността на героя, неговите чувства. Питам се “Тук какво ли би чувствал, какво ли би преживял?”. Какви са ми мимиките, колко са показателни, колко не са, повярвай ми не знам. Каквото ми идва отвътре, това се появява на лицето ми. Когато е нужно, режисьора се намесва.

Когато не ти се получи да предадеш чувствата на героя си какво правиш?

Когато не ми се получи искам да заснемем сцената още веднъж. Да са живи и здрави, не ми отказват. Знаеш, че снимаме дълги часове. Понякога на ден може да снимаме 20 сцени. Така че такива неща се случват.

Гледаш ли сериалите, в които си играл преди? Например като гледаш “Времето лети” казваш ли си: “колко зле съм играл тук”?

Гледам ги. Понякога и във “Вътре” усещам, че някои сцени ги играя по-зле отколкото във “Времето лети”. И в “Марал” и във “Великолепният век” имах такива усещания. В началото не знаеш техниката. После с годините започваш да я овладяваш. Според мен техниката на игра разваля непринудеността, но за да си професионалист трябва да се научиш. Ние искаме да сме естествени и искрени. Например напоследък идват коментари за косата ми. Казват, че е мазна и мръсна. Напротив – съвсем чиста си е, но умишлено я правим да изглежда така. Но аз мисля, че на Мерт това му отива, защото Мерт е дете от улицата. Има и такива, които питат дали не съм се изрусил. Всъщност косата ми изсветлява от слънцето и според мен на Мерт много му отива.

Какво правиш извън сета?

Занимавам се с фитнес, с бокс, от време навреме езда. За бойните сцени учим хореография.

ДОКАТО СЕ ОПИТВАХ ДА СЕ ОБЪРНА ВЪВ ВЪЗДУХА СИ СЧУПИХ РЪКАТА.

58e8ae7b7152d83560e756a6

Всяка бойна сцена ли има хореография?

Всяка има. За едрите планове работим много. Отиваме на сета от предната вечер и работим 4-5 часа. Аз даже си счупих ръката. В една сцена се опитах да се обърна докато съм във въздуха си счупих китката. Беше един нелеп инцидент.

След колко месеца заздравя?

След два месеца. Наложи се да напишат сценарий, в който Мерт си чупи ръката. При това си счупих дясната ръка, с която Мерт стреля.

Научи ли се да стреляш?

Научих се. Заедно с Чаатай посещавахме Полицейското училище във Флоря. Преди това не бях държал оръжие.

Кой от вас двамата е по-точен в стрелбата?

Разбира се Чаатай е по-опитен. Понеже от малък е стрелял с пушка е по-добър, бам,. бам, стреля.

По време на бойните сцени случвало ли се е по невнимание да получиш някой удар?

Не. Колегите винаги контролират ситуацията. Не съм получавал сериозен юмрук.

Има си сериозна техника в тез бойни сцени, нали?

Има. Има техника как да удряш и как да получаваш удари.

ДОКАТО РАБОТЕХ КАТО СЕРВИТЬОР ИМАШЕ ОПЛАКВАНЕ ОТ КЛИЕНТ И ОСТАНАХ БЕЗ БАКШИШИ ЗА СЕДМИЦА.

Какво правите в почивките между снимките? Играете ли табла, карти?

Имаме табла. Понякога играем с работниците на сета. В някои почивки се храним.

След като ядете толкова храна, как не се отпускате?

Сигурно защото много се движим. Постоянно тичаме. Но Слава Богу апетит не ни липсва.

Започна с актьорството докато учеше в авиотехника в Техническия университет. Казваш ли си: “да бях продължил да уча”?

При мен няма “да бях”. Но и с това да се занимавах, щях да правя всичко по силите си, за да го правя възможно най-добре. Така се случи. Опитвам се тук да дам всичко от себе си. Между другото все още съм записан в университета. Не съм го изоставил.

Какво каза майка ти за това, че вместо да продължиш да учиш се захвана с актьорството?

Майка ми ми каза: “Ако ще го завършиш, тогава почни университета.” Така карах 2-3 години. После ме попита: “Ще завършиш нали? “, казах и “Да, мамо”. И сега не съм изоставил ученето. Казах на майка ми, че ученето има правила и ред, а актьорството е работа без правила. Аз съм човек, който може да върши двете неща едновременно. Докато учех работех като сервитьор, давах частни уроци. Но замен е много важно човек да планира работата си. Когато в работата няма правила не можеш да плануваш. Всичко се обръща с главата надолу.

С БИГЕ СМЕ ДВОЙКА, ГАДЖЕТА И БЛИЗКИ ПРИЯТЕЛИ

Как върви връзката ти с Биге Йонал? Тя играе в “Бодрумска приказка”…

Харесвам сериала. Биге е успешна актриса. Гледаме сериалите на другия и връзката ни върви много добре, благодаря на Бог.

Казвате ли си един на друг, когато не харесате нещо в сериала на другия?

Разбира се. Изгледах предната серия и харесах някои сцени, някои не ги харесах. Казах на Биге. Ние сме двойка, гаджета и близки приятели. Аз така мисля.

Правите ли планове за женитба?

И Биге и аз засега не очакваме това от връзката си.


Превод: Ани