Бенсу Сорал – Milliyet септември/2016

Очакванията са големи, нормално е да има критика

Бенсу Сорал е адвокат Мелек в сериала „Вътре“, който започна тази седмица по Show TV. Тя сподели: „Нормално е да има критики. В сериал, очакван с интерес през този сезон и в роля, която всеки иска, беше преценено аз да играя. И разбира се, това създава големи очаквания.“

Бенсу Сорал е една млада жена, чиято естествена светлина е невъзможно да не бъде забелязана. Започнала е кариерата си на актриса благодарение на по-голямата си сестра (Ханде Сорал) и продължава да добавя в своя списък хубави проекти. Вече ще я гледаме като адвокат Мелек в започналия в понеделник сериал „Върте“, считаният за един от най-амбициозните проекти за сезона. По този повод с Бенсу осъществихме един приятен разговор в Pera Palace Hotel Jumeriah както във връзка със сериала, така и по теми от ежедневието.

56b31920f0dc1e0e9047e3cb

„Вътре“започна. Честито! Какви отзиви получихте и какво ги очаква зрителите сега?

Бях сигурна, че отзивите ще са хубави, тъй като се влюбих в сценария. И стана така, както очаквах. Във втория и третия епизод има още неща, които ще държат в напрежение, но те са изненада. Дори на майка си и на баща си не казвам какво ще се случи.

Четин Текиндор, Мустафа Уурлу… Вече играете със считани от нас имена на доайени, дори с Четин Текиндор сте баща и дъщеря. Какво е чувството да сте до тях?

Като сбъдната мечта! Преди да е актьор, той е такъв човек, който показва държание и отношение за пример. В полунощ ние сме умрели от умора, а той е пълен с енергия и непрекъснато се шегува. За актьорското му майсторство няма нужда да се говори, понякога се улавям, че го гледам в захлас, докато играе. За Мустафа Уурлу се отнася същото. Доколко виждам и двамата са много позитивни и шегаджии. Нивото им е толкова високото, че човек учи много неща от тях.

„Първия епизод бях много развълнувана.“

След излъчването на първия епизод на сериала в социалните мрежи прочетох както позитивни, така и негативни коментари за вас. Какво мислите за това?

Нормално е да има критики. В сериал, очакван с интерес през този сезон и в роля, която всеки иска, беше преценено аз да играя. И разбира се, това създава големи очаквания. За мен е ценно мнението на моите преподаватели и актьорите доайени, което като общо е положително. Това ме прави щастлива.

Какво правите, за да се усъвършенствате?

След като стана ясно на 100%, че ще участвам в този проект, веднага започнах да работя върху него. Вземам уроци при преподавателя по актьорско майсторство Мерве Ташкан. Но първият епизод бях токова развълнувана, че не си спомням какво съм правила. Разбира се, наясно съм, че има страни, които трябва да усъвършенствам. Ето защо продължавам да работя с моя преподавател в свободното си от снимки време.

Може би от стила ви на обличане или от възрастта ви излъчвате спокойствие, но от друга страна сякаш вие сама се настройвате да сте такава…

Всъщност, много съм противоречива. По принцип съм спокойна, не отдавам голямо значение на нещата, вярвам в съдбата. Но ако говорим за организираност, луда съм на тема ред. Когато се прибера вкъщи вечер дори да съм капнала от умора или безсъние, окачвам дрехите си и подреждам чантата си. Болестно състояние…

Според мен обръщате внимание на облеклото си. Как ще коментирате стила си?

Обичам да се обличам елегантно. Няма да кажа: „Ай, тук ми се отвори, чакай тук да се покрия.“ Обличам неща, с които спокойно да мога да седна. Не мога да се откажа от шапките, но се опитвам вече да не ги слагам, защото на хората им омръзна.

Като отворихме темата за дрехите, да кажем нещо и за скорошните новини. Миналата седмица в новините имаше едно младо момиче наритано в автобус, защото е била със къси панталони. Какво мислите по този въпрос?

Това не е за вярване, умът ми не го побира! Много лоша ситуация, ограничава ти се свободата! Човек се чувства така, сякаш е направил нещо лошо! И аз за съжаление много внимавам. Чувствам, че съм длъжна да внимавам. В началото внимавах, когато ходех в определени квартали, сега навсякъде. Особено, когато съм сама, още повече внимавам, защото се притеснявам. Може би не трябва да позволявам това, но за съжаление, нямам друг избор! Много е тъжно!

Тази седмица излезе новина, че продуцентите в Холивуд, когато избирали актьори обръщали внимание на това колко последователи имат в социалните мрежи.

Аз най-често използвам Инстаграм, но не обръщам внимание на броя последователи, които имам. Повярвайте ми, не знам колко последователи имам, колко лайка съм събрала и т.н. Само внимавам какви снимки слагам. Но това го правех и преди да започна да се снимам в сериали.

Не разказвам на никого за проблемите си.

56bc70b918c7776a2821eb6d

Аз разбрах, че си човек, който си поставя граници и много внимава за поведението си.

Да, много внимавам. Всички ми казват, че съм човек, обграден от стени, но след като ме опознаят си променят мнението. Но например, ако ми се случи нещо лошо, аз в никакъв случай няма да ида да разказвам какво ми се е случило, ако не ме попитат. Затова хората смятат, че аз съм безгрижна и щастлива и нямам никакви проблеми. И това е нормално, като се има предвид, че не споделям проблемите си. Но е нещо, което правя неволно. Аз пораснах в Инегьол. Мисля, че това тръгна от там. Там трябваше винаги да се контролирам, беше малко консервативно място. Понеже е малък град, всички знаеха всичко за всички. Затова си мисля, че поведението ми от там продължава и тук.

Според мен се храним с болката.

Вие сте три деца и доколкото виждам се разбирате много добре. В днешно време семейните връзки са малко дегенерирали според мен, но при вас явно не е така.

Това е нещо много важно нещо наистина и аз мисля, че губим тези ценности. Майка ми и баща ми са много влюбени един в друг. След толкова години още са влюбени, ходят хванати за ръце. Винаги освен майка и баща, са били и приятели за нас. Аз най-съкровените си неща разказвах освен на мама и на татко. Вкъщи нямаше никакви тайни. Израснала съм в семейство пълно с любов и така продължава и до днес.

За хората, израснали в такива семейства, гледат горещо на идеята за създаване на собствено семейство.

Да, така е. Понеже имам брат и сестра, нямах голяма нужда от приятели, защото брат ми и сестра ми ми бяха приятели. Затова знам, че създаването на семейство е нещо много важно. Според мен секрета на щастието на човек е в това да има щастливо семейство.

И вие имате дълга връзка. Още сте на 25 години, но мислите ли за брак?

Изживявам нещо много хубаво. За първи път изживявам такова нещо. Тези неща са въпрос на късмет, няма смисъл от големи приказки. Но разбира се, че искам да имам едно хубаво семейство.

Тъкмо сме се заговорили за любов… в сериалите винаги има невъзможна любов. Мисля, че никой в реалния живот не иска да изживява такава невъзможна любов, в която с години не можеш да се събереш с любимия. Според Вас защо обичаме толкова невъзможните любови в сериалите?

Според мен човек обича да изживява тази болка. Аз до този момент не съм изживявала любовна мъка, но доколкото съм видяла, когато се случи такова нещо, хората слушат тъжна музика, затварят се по стаите си… Ние като народ обичаме да изживяваме такива неща. Искам да кажа, че се храним с болка.

Превод: Рени и Ани