Haber Vesaire – март/2015

С Чаатай Улусой (25), един от най-любимите актьори на Турция, се срещнахме в едно кафе в Йеникьой, Истанбул. Беше дошъл преди мен на срещата. Зададох му въпроси, които никой преди това не му е задавал. Отговори на всичките след дълго премисляне. Разбира се, когато почитателите му даваха тази възможност…

Кога за първи път разбра, че си известен?

Вечерта, в която станах първи на конкурса Best Model 2010, ми предложиха да играя в Adını Feriha Koydum. След една седмица започнаха снимките, а излъчването на сериала стартира един месец по-късно. По това време не бях наясно, че ставам известен, защото бяхме много заети с работа си. Но след 3-4 епизода вече започнах да го осъзнавам.

Хареса ли ти?

Разбира се, интересът е нещо много хубаво, че на кой няма да му хареса. Да чувате приятни неща за себе си от напълно непознати хора, да изпитват хубави неща към вас – това е едно много различно чувство.

Разкажи ни какво направи най-лудият ти почитател?

Вечерях в един ресторант. Почитател ме видял там и казал на приятелите си. Няколко души дойдоха и поискаха да купят чинията и вилицата, с които се хранех. Това наистина беше много странно, бях много изненадан.

2013-2015-7-1.jpeg

Получаваш ли критики?

Да, разбира се, че мога да чуя критики. Вземам всички под внимание, чета коментарите в Twitter. След като свърши излъчването на епизода, търся името на героя, които пресъздавам в Twitter и чета коментарите, написани във връзка с него. Ако според тях има пропуск, опитвам се да съм по-внимателен и да го оправя. Опитвам се да бъда дисциплиниран. Ако има нещо, което според зрителите не съм направил или не са харесали, се опитвам да работя върху него и да го поправя.

Какво чувстваш, когато гледаш себе си?

Отначало въобще не исках да се гледам, много странно се чувствах докато не свикнах. Снимахме 80 епизода на AFK и аз бях гледал общо шест-седем епизода от него. Определено е полезно да гледаш себе си. Помага ми да запълня пропуските си. Горд съм с нещата, които правя, работа е страхотна, хубав екип и ми дава възможност да се развивам. Но никога не мога да кажа „Това е, получи се/направих го“. Човек може да се усъвършенства постоянно, аз също добавям по нещо с всеки изминал ден.

2013-2015-7-1

Какъв щеше да станеш, ако не беше станал актьор?

От почти пет години съм в този бизнес. Ако преди пет години ме беше попитала какъв искам да бъда в бъдеще, нямаше да ми дойде на ум, че ще стана актьор. Не мога да кажа сега точно какъв щях да бъда, ако не бях станал актьор, но по това време баскетбола беше много важен за мен. Имах желание да съм треньор, дори в свободното си време тренирах групи от младшата възраст. Можеше да правя нещо свързано със спорта, но в същото време ме интересуваха нещата зад камерата. Така че, дори да не бях застанал пред камерата, щях да работя нещо с свързано този сектор, като например оператор.

Каквo е образованието ти?

Уча в университет. Влезнах (в тази специалност), защото ми харесва, а и много обичам природата. Учим за растенията, правим дизайни, използваме 3D програми за рисуване, забавно е. Не знам дали ще практикувам тази професия, но ще взема диплома, може би ще я превърна в хоби.

Идва предложение за роля, която не харесваш. Бюджетът, отделен за теб, е много голям, би ли приел?

На актьорската работа трябва да се гледа много професионално. Не бих приел работа/роля, която ще ме удовлетвори материално, но няма да ме удовлетвори духовно/морално. Трябва да съм внимателен. Аз доста подбирам, опитвам се да избирам много добри проекти, за мен материалната страна е на втори план. Проектът, в който участвам трябва първо да ме задоволява духовно, не трябва да имам никакви притеснения. За мен парите не са на първо място.

2013-2015-7-2 (1)

От Холивуд получаваш предложение от 20 милиона долара за главна роля. Но този филм показва турците в лоша светлина… Би ли приел?

Въпреки това, ще се опитам да съм професионалист. Няма да причиня това на собствената си раса, на собствения си народ.

50 милиона долара?

(Усмихва се) Това няма нищо общо с парите, не мога да унижавам собствената си раса, собствената си нация, ако направя такова нещо, бих отрекъл също и себе си, ето защо няма да го направя. Мисля, че не биха ми предложили такова нещо, защото съм турчин. Освен това, все още не съм получавал оферта за сериал или филм извън Турция.

Разкажи ни за новина, излязла в пресата и която те е накарала да охладиш отношението си към списанията?

Предпочитам да не говоря за личния си живот, но понякога се налага. Защото в момента, в който замълчим, всичко се приема като потвърждение. Има фина линия, трябва добре да знаеш кое е мястото, на което да говориш. В противен случай, ако отговаряш на всичко, хората ще очакват да го правиш всеки път и непрекъснато ще си на дневен ред в списанията. Освен това, нямам такова време. Искам да ме познават преди всичко с работата ми, не с връзките или социалния ми живот.

2013-2015-7-2 (2)

Би ли ги дал под съд?

Не, досега не съм правил такова нещо, не е имало такъв случай и дано да няма.

Какво правиш, за да се развиваш?

В момента се занимавам с музикални инструменти. Взех си пиано, от друга страна вземам уроци по барабани. А и свирих на китара. Мисля, че имам музикален слух, по време на сериала пея песни. Не мога да кажа, че гласът ми е добър, просто ми доставя удоволствие. Свиря на китара за себе си, забавлявам се. Догодина имам проект в киното. Ще играя ролята на барабанист, ето защо започнах да взимам уроци по барабани.

Какъв ще е този проект?

Отново ще работя с Ay-Yapim. Името и екипът още не са определени, сценарият още не е завършен. Това ще бъде вторият ми филм след Anadollu Kartallari.

Говорят, че сте севгилита с Идил Фърат…

Излизат ненужни новини, иска ми се хората да са по-внимателни, когато пишат.

Какво би направил, ако любимата ти ти изневери?

Тя вече е направила избора си, след това нищо не може да се направи, ще гледам напред. Нищо няма да кажа, след този момент не е останало нещо, което да се каже.

Как би предложил брак на жената, в която си влюбен?

Не мога да кажа нещо конкретно, защото в този момент темата за брака е доста далечна, но много хубава идея е да се изпише на моста с лазерни отражения. На нас ни изглежда като нещо нормално, тъй като живеем тук, но има толкова много хора, които не са виждали морето, че… Ще подготвя нещо незабравимо, много специално, отворен съм за луди неща и които никой друг не е правил.

2013-2015-7-2 (2).png

Майка ти е босненка, баща ти е емигрант от България, ако не живееше в Турция, къде би живял?

Като човек, който обича морето и топлото време, бих искал да живея в Америка. Харесах много Лос Анжелис, точно като за мен е, има много оживени места, като крайбрежните градчета, хората са много спокойни. Много обичам също Барселона. Никога не съм бил там, но доколкото съм проучил, би било подходящо място за мен. Може да бъде южната част на Италия. Предпочитам да не живея на студено място.

Какво мислиш за жените, които имат пластични операции? Против пластичните операции ли си?

Харесвам естествената красота. Няма някое място, което да намирам за грозно, но и да имам не мисля, че бих прибягнал до това. Но да не говоря големи приказки, може да почувствам необходимост.

Ако трябва да си боядисаш косата, веждите за някоя роля?

Готов съм на всичко. Аз съм актьор. Не искам да играя само красив и добре изглеждащ тип. За ролята си бих влизал от образ в образ.(от маска в маска)

Ако за ролята се изисква да си сложиш ботокс на устните, би ли го направил?

Ако не е за постоянно, ако мога после да го махна, бих го направил заради ролята си.

Намираш ли себе си за красив?

Вярвам, че съм човек със силна енергия. Красотата е относително понятие, според някои може да съм красив, според други – не. Аз съм в мир със себе си, според мен обаянието е по-важно от красотата.

2013-2015-7-2 (1).png

Какво правиш в свободното си време?

Работим интензивно, работя 6 дни в седмицата. Понякога през деня може имаме три-четири свободни часа. Може да сме свободни през деня, да работим през нощта, а понякога и до сутринта. Имам своите хобита, с които се занимавам през свободното си време. Например: обичам да ловя риба, да се разхождам в гората, да карам колело в гората, така отделям време за себе си.

Употребяваш ли алкохол?

Употребявам на специални събития. Поради натовареното темпо, тялото ми се уморява много и е трудно.

Спортуваш ли?

Да, спортувам, не мога да кажа пет-шест дни, но когато намеря време, спортувам. Не ползвам инжекции като кортизон. Опитвам се да поддържам тялото си в добра фирма. Не се опитвам да направя по-голяма мускулна маса или да стана по-мускулест. Само да поддържам формата, която вече имам.

Кои сериали и актьори харесваш?

Обичам да гледам сериала Karadayi. Това е сериал на нашата продуцентска фирма. Харесвам Четин Текиндор и Кенан Имирзалъолу, с удоволствие ги гледам.

Има ли сериал, на които гледаш като конкурент на твоя?

Нашият сериал (Мed Cezir) е много различен като концепция. В момента няма друг сериал в тази категория. Адресиран е към всички. Както младите, така и по-големите актьори (Баръш Фалай) имат своите различни истории. Гледат ни както младежите, така и възрастните. Няма друг сериал, които да смятам за наш конкурент.

Превод: Рени